Aby zgłosić roszczenie gwarancyjne dotyczące walizki, najpierw musisz sprawdzić, czy uszkodzenie walizki będzie zaklasyfikowane jako uszkodzenie objęte gwarancją producenta. Ponieważ gwarancja producenta jest dobrowolnym zobowiązaniem marki, ostateczna decyzja o akceptacji roszczenia jest podejmowana zgodnie z wytycznymi marki, dlatego powinieneś być świadomy obowiązującej polityki gwarancyjnej.

Dlaczego potrzebuję dowodu gwarancji?

Wielu może się teraz zastanawiać, dlaczego dowód gwarancji jest w ogóle konieczny. Ponieważ większość marek udziela gwarancji producenta na określoną liczbę lat, marka potrzebuje dokumentu, aby sprawdzić, jak dawno temu przedmiot został zakupiony. Ponieważ wiele modeli walizek jest sprzedawanych przez kilka lat, marka lub sprzedawca w przeciwnym razie nie mogą określić, jak dawno temu przedmiot został zakupiony.

Niektóre marki dodatkowo udzielają gwarancji tylko pierwotnemu nabywcy przedmiotu, a nie kolejnym właścicielom. W takich przypadkach dowód gwarancji jest również używany do identyfikacji pierwotnego nabywcy przedmiotu.

 

Jak wygląda dowód gwarancji?

Dowód gwarancji może wyglądać inaczej dla różnych marek. Większość marek wymaga zachowania paragonu zakupu / faktury jako dowodu gwarancji. Ważne jest, aby numer modelu, cena zakupu i data były nadal czytelne na paragonie. Ponieważ kolor na paragonach i fakturach może z czasem blaknąć, zalecamy utworzenie konta na suitcase.repair i zarejestrowanie swojej walizki. Na swoim koncie masz również możliwość przesłania paragonu dla każdej ze swoich walizek na przyszłe roszczenia gwarancyjne.

Niektóre marki (np. Samsonite) dodatkowo dostarczają kartę gwarancyjną do zgłoszenia roszczenia gwarancyjnego. Ta karta gwarancyjna znajduje się zazwyczaj wewnątrz walizki w momencie zakupu, pokazuje datę zakupu i jest opieczętowana przez sprzedawcę.

Co mogę zrobić, jeśli zgubiłem dowód gwarancji?

W większości przypadków trudno będzie uzyskać dowód gwarancji, jeśli faktura / paragon / karta gwarancyjna zostały zgubione. Chociaż sprzedawcy przechowują dane transakcyjne przez kilka lat (w zależności od kraju), mogą nie być w stanie dostarczyć oryginalnego paragonu zakupu po upływie kilku lat. W każdym przypadku zalecamy skontaktowanie się ze sprzedawcą, od którego zakupiłeś przedmiot, aby sprawdzić, czy nadal mogą dostarczyć szczegóły. W przypadku zakupów w sklepie niektórzy sprzedawcy mogą dopasować twój zakup do zakupu kartą na podstawie numeru karty.

W przypadku niektórych marek, np. RIMOWA, walizki są również wyposażone w unikalne numery seryjne. W takich przypadkach marka może określić przybliżoną datę produkcji na podstawie numeru seryjnego, nawet jeśli dowód gwarancji został zgubiony.

Gdzie muszę złożyć dowód gwarancji?

Więcej informacji na temat napraw w okresie gwarancyjnym i jak zgłosić roszczenie gwarancyjne można znaleźć na tej stronie.