Uszkodzona walizka może być bardzo nieprzyjemna w obsłudze. Na szczęście wiele uszkodzonych części, takich jak Kółka, uchwyty do przenoszenia lub teleskopowe uchwyty, można łatwo wymienić samodzielnie. Często kontaktują się z nami klienci z pytaniem, dlaczego muszą płacić za części zamienne do swoich walizek i czy nie są one objęte gwarancją producenta.

Dokładne warunki gwarancji producenta mogą się różnić w zależności od marki. Jednak najczęściej spotykane są następujące warunki:

Co jest zazwyczaj objęte gwarancją producenta?

Większość marek bagażu oferuje gwarancję na wady materiałowe i produkcyjne. Może to obejmować szwy, które nie trzymają, uszkodzenia tkaniny w miejscach, które nie są narażone na normalne zużycie, lub problemy z materiałem, takie jak kruchość materiału uchwytu w okresie gwarancyjnym.

Jakie uszkodzenia nie są objęte gwarancją?

Ponieważ marki ograniczają swoją gwarancję do wad materiałowych i produkcyjnych, wszystko, co nie jest objęte tym zakresem, nie jest częścią gwarancji. Większość marek dodatkowo precyzuje, że następujące rodzaje uszkodzeń nie są objęte gwarancją dla dalszego wyjaśnienia:

  • Uszkodzenia przez osoby trzecie, np. linie lotnicze lub firmy rejsowe. Dobrą wiadomością jest to, że w takich przypadkach transporter bagażu jest zazwyczaj odpowiedzialny za uszkodzenia. Zaleca się zgłoszenie wszelkich uszkodzeń linii lotniczej / firmie rejsowej przed opuszczeniem terminalu. Niektóre linie lotnicze dopuszczają okres karencji do 7 dni na zgłoszenie uszkodzeń, ale zalecamy zgłoszenie uszkodzeń natychmiast.
  • Uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem przedmiotu. Może to obejmować wiele różnych rodzajów uszkodzeń, od przeładowania i zamknięcia przedmiotu z siłą, co może prowadzić do rozerwania zamka błyskawicznego, po podnoszenie walizki za Uchwyt Teleskopowy zamiast uchwytu do przenoszenia, co może prowadzić do oderwania Uchwyt Teleskopowy.
  • Normalne zużycie. Normalne zużycie zawsze odnosi się do użytkowania przedmiotu. Dla osób korzystających z walizki codziennie oznaki zużycia, np. na Kółka, mogą pojawić się wcześniej w porównaniu do osób korzystających z walizki tylko na 2-3 wyjazdy rocznie. W każdym przypadku, ponieważ uszkodzenia są spowodowane regularnym użytkowaniem przedmiotu, nie są objęte gwarancją. Oznaki nietypowego zużycia, np. jeśli guma na Kółko zaczyna się odrywać po zaledwie kilku tygodniach, są zazwyczaj nadal objęte gwarancją.

Jakie koszty są objęte gwarancją?

Większość marek pokrywa koszty naprawy lub w przypadku, gdy przedmiot nie nadaje się do naprawy, wymiany, jeśli uszkodzenie jest objęte ich gwarancją.

W przypadku, gdy naprawa jest możliwa, zazwyczaj masz wybór między samodzielną naprawą przedmiotu i otrzymaniem części zamiennej bezpłatnie, a wysłaniem przedmiotu do naprawy do marki. Zazwyczaj koszt wysyłki przedmiotu do naprawy musi być pokryty przez klienta, co stanowi dodatkowy wydatek. Dodatkowo, może być trudne znalezienie odpowiedniego kartonu do bezpiecznego zapakowania walizki. Koszty przesyłki zwrotnej są zazwyczaj pokrywane przez markę.

 

Co jeśli moja walizka nie może być już naprawiona?

Przede wszystkim zalecamy sprawdzenie jakie rodzaje uszkodzeń można naprawić

. W przypadku, gdy uszkodzenie walizki nie może zostać naprawione i jeśli uszkodzenie jest objęte gwarancją producenta, musisz skontaktować się ze sprzedawcą, od którego zakupiłeś przedmiot, aby złożyć roszczenie gwarancyjne. Pamiętaj, że do złożenia roszczenia gwarancyjnego wymagany będzie dowód gwarancji. Niektóre marki pozwalają również na bezpośredni kontakt w sprawie roszczeń gwarancyjnych z ważnym dowodem gwarancji, jednakże, ponieważ jest to zazwyczaj wyjątek, zalecamy najpierw zwrócić się do sprzedawcy / sklepu, w którym dokonano zakupu.

W przypadku, gdy uszkodzenie nie jest objęte gwarancją producenta, niestety będziesz musiał zakupić nową walizkę.

Jak mogę zgłosić roszczenie gwarancyjne dotyczące mojej walizki?

Aby złożyć roszczenie gwarancyjne, większość marek wymaga, abyś skontaktował się ze sprzedawcą, od którego zakupiłeś przedmiot, z ważnym dowodem gwarancji. Następnie sprzedawca wraz z marką zorganizuje naprawę lub wymianę przedmiotu. Należy zauważyć, że wiele marek wymaga, aby roszczenie gwarancyjne było składane za pośrednictwem sprzedawcy, a nie bezpośrednio do marki, ponieważ przedmiot został zakupiony nie bezpośrednio od marki, ale od sprzedawcy.

Wskazówka: Nawet jeśli twoja walizka jest całkowicie nowa, możesz zarejestrować konto na suitcase.repair. Tutaj możesz zapisać numer modelu i (jeśli jest dostępny) numer seryjny swojej walizki oraz załadować dowód gwarancji , aby mieć go gotowego na wypadek konieczności zgłoszenia roszczenia gwarancyjnego.

Jeśli uszkodzenie jest objęte gwarancją, czy mogę zgłosić roszczenie gwarancyjne bezpośrednio przez suitcase.repair i otrzymać części zamienne bezpłatnie?

Tak, dla niektórych marek oferujemy możliwość bezpośredniego otrzymania niezbędnych części zamiennych do naprawy bezpłatnie na podstawie gwarancji. Obecnie jest to możliwe tylko dla następujących marek, które upoważniły nas do przeprowadzania napraw gwarancyjnych ich przedmiotów:

  • Eminent
  • Probeetle
  • Case-Star

Pracujemy intensywnie, aby jak najszybciej rozszerzyć liczbę marek, dla których możemy oferować tę usługę.

Dla produktów tych marek dla których naprawy są możliwe, możesz skontaktować się z naszym zespołem wsparcia ze zdjęciami uszkodzenia i dowodem gwarancji. Nasz zespół wsparcia sprawdzi potrzebne części zamienne i wystawi voucher, dzięki któremu będziesz mógł zamówić niezbędne części zamienne bezpłatnie.

Ważne: W przypadku uszkodzeń, które nie mogą być naprawione lub jeśli oryginalna część zamienna oraz ewentualne alternatywne części zamienne dla twojego modelu są niedostępne, musisz skontaktować się ze sprzedawcą, od którego zakupiłeś przedmiot, aby zorganizować wymianę lub zamianę przedmiotu, ponieważ możemy oferować tylko dostępne części zamienne na suitcase.repair jako naprawy gwarancyjne.